Reklamační řád
AZ
VLASOVÉHO STUDIA
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a vztahuje se poskytované kadeřnické služby.
Tento reklamační řád upravuje podmínky, způsob a rozsah uplatňování práv zákazníka z vadného plnění, které vyplývá z odpovědnosti provozovatele kadeřnictví za vady poskytnutých kadeřnických služeb nebo prodaného zboží.
Při reklamaci je zákazník povinen uvést své jméno, příjmení, adresu, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. V případě ústního podání reklamace je zástupce provozovatele kadeřnictví povinen sepsat se zákazníkem reklamační protokol a zákazníkovi vydat potvrzení o přijetí reklamace. Reklamační protokol podepíše přejímající zástupce provozovatele kadeřnictví i zákazník, který svým podpisem vyslovuje souhlas s obsahem reklamačního protokolu.
Provozovatel kadeřnictví je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace je zákazníkem požadován. Provozovatel kadeřnictví je povinen po potřebném prozkoumání skutkových okolností rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace zákazníkem, pokud se zákazníkem nebude dohodnuta delší lhůta
Vzhledem k charakteru poskytovaných služeb je nutné reklamaci uplatnit již během čerpané služby. Zhotovitel je zodpovědný za výsledek v okamžiku dokončení práce . Zákazník tedy musí reklamovat kadeřnické služby co nejdříve.U služeb, u kterých se může vada projevit později (např. trvalá, barvení či melírování vlasů a podobně), je nutné uplatnit reklamaci neprodleně (max. do 7 dnů od návštěvy salonu) po projevení vady s vyloučením zásahů dalších osob. Na pozdější reklamace nemůže být brán zřetel. Kladně nemohou být vyřízeny ani ty reklamace vad, do kterých bylo zasahováno dalšími osobami (např. oprava služby v jiném salonu nebo neodborná domácí péče).
Spotřebitel může uplatnit oprávněnou reklamaci pouze způsobem, kdy umožní náhled salonem pověřené osobě na reklamované dílo.
Osobou oprávněnou uplatnit reklamaci je spotřebitel, tj. osoba, která je stranou smlouvy o nákupu služeb, tedy ten, kdo řádně uhradil cenu poskytovaných služeb.
Spotřebitel je při podávání reklamace povinen doložit:
•důkazy o vadnosti poskytovaných služeb (fotodokumentace nebo náhled).
•podrobný popis závady.
•upřesnění kdy a kterou konkrétní osobou byla vadná služba poskytnuta.
•případné další okolnosti a doklady podstatné pro vyřízení reklamace.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
•vady vzniklé v závislosti na specifické abnormální fyziologii spotřebitele, (např. vzniklé alergie, modřinky).
•pokud spotřebitel chce reklamovat služby po 7 dnech od proběhlé služby.
•neodbornou manipulací s vlasy, která povede k poškození kvality vlasů
nebo mechanickému poškození vlasů.
•nevhodným používáním produktů a stylingu v rozporu s návodem kadeřníka k domácí péči.
•pokud spotřebitel reklamuje, že se ve výsledné barvě, kterou si sám vybral, necítí dobře.
V případě oprávněné reklamace je spotřebiteli bezplatně zjednána náprava služby formou poskytnutí služby stejné, obdobné či formou doplnění služby nebo opravy služby.
Pokud nemůže poskytovatel zjednat nápravu dle věty předchozí, bude spotřebiteli nabídnuta jiná náhradní péče za služby odpovídající ceně reklamované služby a to ve výši a s ohledem na míru čerpání služby spotřebitelem.
Lhůta pro vyřízení reklamace včetně odstranění vady je bez zbytečného odkladu 30 kalendářních dnů, pokud se strany nedohodnou jinak. Tato lhůta začíná běžet dnem přijetí reklamace. Jestliže nebude lhůta dodržena, má spotřebitel právo na bezplatné opětovné poskytnutí vadné služby nebo na odstoupení od kupní smlouvy.
Platnost od 1.6.2024